Toen Resa en Henk vanuit Assen verhuisden naar Deventer, was één ding meteen duidelijk: Oudman Keukens zou hun nieuwe keuken verzorgen. “We zeiden tegen elkaar: als we ooit nog eens een keuken kopen, dan willen we dat bij Oudman doen”, vertelt Resa. De keuze bleek niet alleen vertrouwd, maar ook verrassend vernieuwend.
Bekend adres, nieuwe plannen
De eerdere ervaring met de showroom in Assen was voor Resa doorslaggevend. “Alle kastjes zitten goed, niks rammelt. Dat zie je wel eens in andere showrooms, maar bij Oudman is alles piekfijn in orde.” Toen het nieuwe huis in Deventer werd gebouwd, hoefden ze niet lang na te denken. “We wisten dat het goed zat.”
Dat Oudman Keukens uit Assen helemaal naar Deventer moest komen, bleek geen probleem. “We zijn binnengekomen en spraken eerst met Ben. Dat klikte meteen.” Toen Ben tijdelijk afwezig was, nam collega Sjoerd het over. “Dat ging soepel. Hij wist precies waar we gebleven waren.”
Veel ruimte om mee te denken
De nieuwe keukenruimte bood veel mogelijkheden en dat werd optimaal benut. “We hadden eerst een heel andere indeling in ons hoofd”, vertelt Henk. “Maar Sjoerd dacht een weekend na en kwam met een veel betere opstelling. Echt zó goed meegedacht.”
Ook over de Amerikaanse koelkast kregen ze een eerlijk advies. “Die moesten we zelf regelen, want daar konden zij niet tegen concurreren. Maar hij werd wel netjes geplaatst door Oudman. Dat vind ik meedenken.” De koelkast met ijsblokjesfunctie mocht niet ontbreken, net als de Quooker. “Die hadden we ook in ons vorige huis. Mét 7-liter boiler. Dat is gewoon ideaal.”
Een ander sterk punt was de afstemming met andere partijen. “Onze installateur had vragen en nam zelf contact op met Oudman. Hij zei daarna: wat een fijn bedrijf. Alles werd meteen doorgemaild. Dat bevestigde onze keuze.”
De kracht van slimme oplossingen
De keuken is voorzien van moderne apparaten van Miele. “We kenden het merk al van de wasmachines”, zegt Resa. “Maar Sjoerd zei: probeer het voor je keuken ook. Daar krijg je geen spijt van. En dat klopt.” Toen ze na de verhuizing vragen hadden over de bediening, regelde Oudman een instructie aan huis. “Want het kan zoveel, we snapten er nog maar 5% van”, lacht Henk.
Ook praktische oplossingen werden niet vergeten. “We wilden graag een apothekerskast, maar dat leek lastig. Uiteindelijk is er toch een smallere versie geplaatst. Perfect. Ook is de vaatwasser op heuphoogte geplaatst, echt heel ergonomisch en gericht op de toekomst”, legt Resa uit. “Daarnaast hebben we een smalle servieskast laten plaatsen, zodat je tijdens het inruimen geen servies tegen de muur stoot.”
Resa is ook blij met de houten panelen: “Dat hout vonden we zo mooi. Toen we dat in de showroom zagen, waren we verkocht.” Een ander mooi detail: het raam boven het aanrecht. “Dat draaide eerst naar binnen, maar dan zat het in de weg. Sjoerd schakelde met de aannemer en nu draait het raam opzij. Zo kijk je fijn naar buiten en heb je alle ruimte.”
Een keuken die past bij hun leven
De stijl van de keuken omschrijven Resa en Henk als modern en praktisch. “Alles heeft een plek. We hebben geen echte bijkeuken, dus er zit een kast in voor de strijk en schoonmaakmiddelen.” Ook de looproutes kloppen. “Als ik thuiskom met de boodschappen, zet ik ze op het aanrecht en loop zo naar de koelkast en laden. Echt fantastisch.”
Het resultaat mag er zijn. “Elke dag zeggen we tegen elkaar: wat is dit een fijne keuken.” En ook aan gezelligheid ontbreekt het niet. “Als de kinderen komen en we drinken een glaasje wijn, dan is het helemaal feestig.”